Reklamní předměty jako efektivní nástroj marketingové komunikace
V dnešním světě, kde jsou spotřebitelé vystaveni stovkám marketingových sdělení každý den, je stále těžší upoutat jejich pozornost. Firemní dárky a reklamní předměty jsou jedním z osvědčených způsobů, jak získat pozornost a zároveň budovat dlouhodobé vztahy s klienty i obchodními partnery. Vhodně zvolené reklamní předměty mohou být totiž nositeli vašeho brandu po velmi dlouhou dobu. Zajímá vás, jak vybrat ty nejvhodnější předměty a co si vlastně klienti i zaměstnanci přejí nejvíce? Poradíme vám.
Efektivita reklamních předmětů
Věděli jste, že více než 80 % lidí si vybaví, od koho reklamní předmět dostalo, 66 % lidí si vybaví reklamní sdělení na předmětů a 53 % lidí používá propagační předměty alespoň jednou týdně? Tato čísla ukazují, jak mocným marketingovým nástroj mohou reklamní předměty a firemní dárky být. Navíc, 20 % z obdarovaných potvrdilo, že na základě reklamního předmětu následně nakoupilo. To je fascinující statistika, která potvrzuje, že nejen reklama na internetu či televizi může být účinná, ale že i drobné předměty mohou přinést konkrétní obchodní výsledky.
Reklamní předměty vs. tradiční reklama
Pokud porovnáme reklamní předměty s klasickou televizní nebo online reklamou, výhody jsou zřejmé. Televizní spoty, byť stále účinné, osloví zákazníka jednorázově a mnohdy pouze povrchně. Na druhou stranu reklamní předměty, které mají skutečnou hodnotu (například kvalitní předměty s praktickým využitím), zůstávají v každodenním životě obdarovaného mnohem delší dobu.
Buďte originální: ve výběru předmětů i návrhu potisku
Reklamní předměty se ve velké míře využívají pro udržování dobrých vztahů s obchodními partnery i zaměstnanci. Nejdůležitější je však originální nápad, který má zároveň tematický vztah s vaší firmou. Právě takové předměty oceňují obdarovaní nejvíce. Neméně důležitým aspektem je samotný potisk. Můžete vsadit buď na pouhé logo nebo z běžných předmětů udělat „must have“ kousky díky kreativnímu potisku. Takové předměty obdarovaní rádi a často používají, a to chcete!
Proč jsou reklamní předměty důležité?
1. Budujete povědomí o vaší značce
Chcete, aby o vás vaše cílová skupina věděla? Tušíme, že chcete! Právě reklamní předměty hrají klíčovou roli při budování povědomí o vaší značce. Využívejte propagačních akcí k tomu, abyste mezi svou cílovou skupinu dostali atraktivní a kvalitní předměty s vaším logem. Vaše značka pak bude vidět – v obchodech, v posilovně, v dopravních prostředcích…
NÁŠ TIP: Vybírejte předměty, které vaše cílová skupina opravdu ocení a bude je pravidelně používat. Na dně šuplíku totiž reklamní předměty mnoho užitku neudělají. Dbá vaše cílová skupina na životní prostředí? Pak vsaďte na termohrnky, praktické lahve nebo látkové tašky.
2. Zvyšujete loajalitu vašich zákazníků i partnerů
Podporujte již vybudované vztahy se zákazníky i partnery. Připomínejte se pravidelně vašim klientům, využívejte síly firemních dárků. Vybírejte ale kvalitní a originální dárky, které mají nějakou vazbu k vaší značce. Propiskou s logem asi nikoho příliš neoslníte.
NÁŠ TIP: Řešíte ve firmě ESG (hodnocení udržitelnosti firmy) a zajímá vás, jaké dopady má vaše podnikání na životní prostředí a svět kolem vás? Pak se tak prezentujte i navenek. Vybírejte dárky od lokálních výrobců, které mají příběh, jsou praktické a obdarovaní je zaručeně ocení.
3. Vytváříte nové kontakty a příležitosti
Propagační produkty jsou účinným nástrojem podpory prodeje. Využijete-li jejich síly ve správný čas a na správném místě, mohou vám přinést mnoho cenných kontaktů a nových obchodních příležitostí. Jít s prázdnou na veletrh se nevyplácí. Dát ale návštěvníkům vaši tašku s materiály a USB diskem, kde následně najdou přínosný materiál, se velmi vyplácí.
NÁŠ TIP: Na veletrh nezapomeňte pořídit látkovou tašku v dominantních barvách, za kterou se bude otáčet celé výstaviště – následně vás tak budou návštěvníci veletrhu sami hledat! Úspěch je tak téměř zaručen.
Jak vybrat ideální reklamní předměty?
Výběr správného reklamního předmětu by měl vždy vycházet z potřeb cílové skupiny a strategických cílů společnosti. Zde jsou tři tipy, jak vybrat vhodné firemní dárky:
1. Vybírejte praktické předměty a dárky
Právě takové obdarovaní ocení a budou je pravidelně používat. Powerbanky, zápisníky, kalendáře a diáře nebo lahve a termohrnky mohou být tou pravou volbou.
2. Dávejte přednost kvalitě před cenou
Kvalitní předměty budou partneři, zákazníci i zaměstnanci rádi používat, a navíc jim vydrží mnohem déle. Vaše značka tak bude opravdu vidět.
3. Nezapomínejte na potisk
Reklamní předmět dělá reklamním předmětem právě potisk. Nemusíte zůstávat jen u loga, nebojte se kreativní grafiky, vtipných hlášek nebo sloganů. Právě to dělá z obyčejných předmětů oblíbené kousky.
Trendy se mění
Mezi nejoblíbenější produkty patřily dlouhá léta trička, hrnky a propisky. V posledních letech se ale trendy mění. Naši klienti si více uvědomují důležitost kvalitní propagace. Čím dál častěji tak volí kvalitní reklamní předměty s kreativním řešením grafiky potisku. Do žebříčku oblíbených produktů se nám tak dostávají například celopotištěné ponožky kompletně v designu klienta, dárkové sady od lokálních výrobců nebo udržitelné předměty vyrobené z nevyužitých reklamních plachet nebo starých tiskovin.
Celoroční propagace za pár korun
Toužíte po propagaci 365 dní v roce? Pak vsaďte na firemní kalendáře a diáře. Více než 75 % lidí si je totiž umístí na viditelné místo v domácnosti nebo v kanceláři a pravidelně je používá. Osvědčeným mobilním billboardem pak jsou látkové tašky s potiskem, které v posledních letech prakticky vymýtily klasické plastové igelitky.
Ačkoliv se v dnešní digitální době může zdát, že fyzické reklamní předměty nemají své místo, opak je pravdou. Jsou silným nástrojem, jak zapůsobit na zákazníky a dlouhodobě si je udržet. Firemní dárky a kvalitní potisk reklamních předmětů nabízí firmám jedinečnou možnost, jak se odlišit od konkurence a získat věrné zákazníky.
Náš tým je tu pro vás
Nevíte si rady? Kontaktujte některého z našich odborníků, který vám poradí s výběrem a nákupem.