Zákaznická podpora: +420 222 367 900 (od 8:00 - 17:00)

Ražba na diáře

Ražba je elegantním řešením pro branding nejen diářů, ale také tiskovin nebo drobných propagačních předmětů z kůže. Pomocí raznice a vysokého tlaku je logo nebo motiv vyražen do předmětu. Výsledek je vizuálně atraktivní a hmatově znatelný. Samotnou ražbu dělíme na dvě podskupiny – sleporažbu a folioražbu. Při použití sleporažby mají výsledné motivy barvu lehce tmavší než okolní materiál. Motivy folioražbou jsou vyplněny barevnou fólií – nejčastěji stříbrnou či zlatou. Tato technologie se využívá i pro textil, nejčastěji na ručníky, kdy se grafika vyrazí za vyšší tepoty přímo do vláken ručníku. Ražba je bezbarvá, způsobí však drobné ztmavnutí vyražené grafiky.

Výroba
Výroba začíná přípravou raznice (štočku). Na hořčíkový hranol se pomocí světla a světlocitlivé vrstvy – podobně jako u sítotisku – přenesou grafické podklady. Zbytek materiálu se odleptá, až na desce zbyde pouze vystouplý motiv. Raznice se následně upevní do stroje a ražba může začít. Při sleporažbě se motiv ze štočku pouze vtlačí do materiálu a zanechá po sobě lehce tmavší prohlubně. Při folioražbě se ještě mezi raznici a reklamní předmět vkládá fólie, která obarví ražený motiv.
Vlastnosti
Varianty Sleporažba a folioražba
Materiál Kůže, PU kůže, papír, textil
Rychlost Orientačně 6-9 pracovních dní
Barevnost Sleporažba - bezbarvá, folioražba - s jednobarevnou folií (zlatá, stříbrná)
Omezení Maximální plocha ražby je 218 cm2; není vhodná pro detailní motivy
Výhody a nevýhody
  • Elegantně vypadající motivy
  • Dlouhá životnost
  • Raznice vám zůstává - příští zakázka je tak levnější
  • Vyšší cena u menších objednávek
  • Sleporažba neumožňuje určit barvu motivu
  • Ražba není vhodná pro motivy s drobnými detaily

Náš tým je tu pro vás

Nevíte si rady? Kontaktujte některého z našich odborníků, který vám poradí s výběrem a nákupem. 

teamwide