Výroba vlastního merche, po kterém se jen zapráší!
Potřebujete kvalitní merch, který budou vaši fanoušci nebo zákazníci milovat? A jaká je ta správná přísada, která dělá z běžných předmětů a oblečení merch, o který je rvačka? Poradíme vám, podle čeho vybírat, čemu dát přednost a na co naopak zapomenout. Provedeme vás nákupem, ukážeme vám originální merch, který už jsme pro naše zákazníky vyráběli a pomůžeme vám s tím vaším. Nezáleží na tom, zda jste youtuber, influencer, sportovní klub, turistická atrakce nebo firma. U nás si můžete nechat vyrobit merch přesně podle vašich představ i touhy vašich fanoušků. Jdeme na to!
Jak najít ty správné propagační produkty pro váš vlastní merch?
Vybrali jsme pro vás kategorie produktů, které se skvěle hodí pro merch. Všechny produkty může snadno filtrovat nejen podle ceny, ale i podle barev nebo značek. Velmi oblíbené je udržitelné oblečení značky Stanley/Stella, které je vyrobeno z BIO bavlny. Kromě příjemných materiálů vyniká i trendy střihy a moderními barvami. Hledáte-li zlatou střední cestu, pak je vhodné oblečení značky Malfini nebo Gildan. Z předmětů můžete vsadit na oblíbenou značku propagačních předmětů Vinga nebo vybírat v našem katalogu předmětů od lokálních výrobců, kde najdete také mnoho originálních a kvalitních kousků. Vybírejte vždy takové produkty, které jdou snadno opatřit brandingem - vaším logem, sloganem nebo grafikou.
Co je to merch?
Merch je zkrácenina slova merchandise. Označuje produkty, které jsou buď prodávány (prodejní merch) nebo rozdávány (brandový merch) fanouškům nebo zákazníkům. Cílem je získat podporu značky, osoby, skupiny nebo projektu. Nejoblíbenějším merchem jsou trička, kšiltovky, mikiny, čepice a tašky, dále pak cokoliv, co víte, že ocení vaši fanoušci nebo zákazníci. Často to bývají termohrnky a lahve, u žen pak šaty, zrcátka nebo kosmetické tašky, u dětí pak hračky nebo hry všeho druhu.

Proč si nechat vyrobit svůj vlastní merch?

1. Vaše značka bude vidět
Značkový merch vám pomůže se zviditelnit a oslovit širší publikum. Svou značku můžete díky kvalitním předmětům s vaším logem, sloganem nebo kreativní grafikou dostat do povědomí.
Merch je vhodný téměř pro kohokoliv - pro kavárny, sportovní kluby, turistické atrakce, influencery, youtubery, firmy i školy. Vaši zákazníci, kteří budou váš merch nosit, vám budou následně dělat na každém kroku reklamu. A to chcete!
2. Efektivní marketing, který funguje
Merch je v porovnání s jinými marketingovými nástroji cenově atraktivní. Zboží vyrobíte, dostanete mezi lidi a dál už pracuje za vás. Stačí vám vstupní investice. Z nákupní tašky, čepice i mikiny se pak stane mobilní billboard, za který už nemusíte platit a dále do něj investovat. Pokud vyberete vhodné produkty a zajistíte atraktivní potisk nebo výšivku, máte vyhráno! Vaše reklama může být dlouhodobá a snadno může oslovit široké spektrum potenciálních zákazníků.
3. Posiluje vztahy se zákazníky
Merch vám pomůže posílit vztahy se stávajícími zákazníky, ale i získat ty nové. Chcete-li, aby si vás lidé pamatovali a šířili povědomí o vaší značce, nešetřete. Přemýšlejte o tom, jaké předměty a oblečení vyberete pro váš merch a zkuste vždy dávat přednost těm kvalitnějším a hlavně praktičtějším a hodnotným. Se stylovou nákupní taškou nebo kvalitní mikinou vedle nešlápnete.


4. Možnost dalšího příjmu
Značkový merch se může snadno stát i zdrojem vašeho příjmu. Záleží na tom, jak velkou komunitu lidí máte a jak velké publikum lidí dokážete oslovit.
Jak by měl merch vypadat?
Než začnete se samotným výběrem produktů, zamyslete se, kdo je cílovou skupinou, kdo bude váš merch kupovat. Podle toho můžete snáz vybrat ty nejvhodnější kousky - cílem je, aby to byly praktické předměty a kvalitní oblečení, které budou vaši fanoušci či zákazníci rádi a pravidelně nosit a používat. Jedině tak merch splní svůj účel - nejenže bude vaše značka denně na očích, merch budou zároveň chtít i ostatní.
Merch může být buď úplně jednoduchý - pouze s vaším logem nebo s vtipným sloganem. Velmi oblíbené jsou i předměty s kreativní grafikou - s designem, který snadno vystihuje vás i vaše téma, zaujme na první pohled a odliší vás od ostatních. Zoologické zahrady tak sází na grafiku se zvířaty, dětské zábavní parky na hravou grafiku, která zaujme dětské návštěvníky, sportovní kluby na vtipné hlášky a influenceři na kreativní snadno zapamatovatelnou grafiku.
Kreativní grafika
Kreativní grafika může skvěle odlišit váš merch od konkurence a nabídnout vašim fanouškům či zákazníkům přesně to, co chtějí. Máte logo, ale kreativní grafika vám chybí? Rádi vám pomůžeme. Máme tým zkušených kreativních grafiků, kteří vám umí navrhnout grafiku přesně podle vašich představ. A ne jen grafiku, v případě potřeby vám dají dohromady i celou korporátní identitu včetně samotného loga. Podívejte se na ukázku jejich práce.
Jak potisknout merch?
Nabízíme téměř všechny technologie potisku, jaké vás napadnout. Mezi nejoblíbenější patří bezesporu výšivka, která je velmi kvalitní a zároveň reprezentativní, dále pak sítotisk a digitální potisk. Na předmětech pak skvěle vypadá gravírování. Podívejte se na specifika jednotlivých technologií potisku.
I takto může vypadat váš merch
Jak vytvořit merch, který prodává
Značková taška potištěná vtipným sloganem, pohodlná mikina s vaší výšivkou nebo tričko s velkou barevnou grafikou přes celá záda. I takto může vypadat váš merch. Nejlepší značkový merch je výrazný a reflektuje identitu vaší značky – barvou, logem i designem.
Co (nebo spíše kdo) rozhoduje o tom, zda bude váš merch úspěšný? Přeci vaše cílová skupina! Než se vrhnete do bezhlavého objednávání produktů s vaším logem nebo grafikou, položte si několik zásadních otázek:
- Jaké produkty se mojí cílové skupině hodí?
- Jaký design se mé cílové skupině líbí?
- Bude moje cílová skupina produkty používat / kupovat?
Až si ujasníte tento základ, můžete pak postoupit k větším detailům. Čeká vás nejen analýza trhu, ale i výběr samotných produktů, grafiky, stanovení ceny i ujasnění si, kde a jak budete svůj merch prodávat.
1. Analýza trhu
Základem je vždy porozumět svému publiku. Víte, kdo je vaše publikum? Měli byste mít jasno o těchto základních údajích: pohlaví, věk, zájmy, životní styl. Už jen z toho se vám začne pomalu vytvářet obrázek, o jaké předměty může mít vaše publikum zájem. U cyklistů uspějete s ponožkami a sportovní lahví, u studentů se značkovým a trendy oblečením, u příznivců zdravého životního stylu pak třeba s látkovou taškou. Dejte si ale pozor, abyste nezaspali dobu. I ve světě propagačních předmětů se každý rok objevují trendy. I ty zařaďte do své nabídky, právě takové produkty mohou být spouštěčem laviny zájmu o váš merch.
2. Logo, slogan nebo kreativní grafika
Mikina s logem může být fajn, ale výrazný wow efekt asi neudělá. Nebojte se vsadit na hravou kreativní grafiku. Nemáte nápady? To vůbec nevadí, svěřte se do rukou odborníků - grafiků a designérů. Ti nejlépe ví, jaké jsou trendy v grafickém designu. Stále mějte na paměti svou cílovou skupinu. Například milovníci přírody a hor ocení minimalistický vzorek s přírodou, živé publikum z řad teenagerů oslovíte výraznými barvami a hravou grafikou. Skvěle funguje i minimalistický merch v základních barvách s jednoduchým sloganem, hláškou. Prim v tomto případě hraje elegantní typografie.
3. Výběr a výroba produktů
Následuje jeden z nejzábavnějších kroků, a to je samotný výběr produktů. Budete-li do svého merche zařazovat oblečení, zapomeňte na to nejlevnější. Volte raději značkové kousky z organické bavlny, které budou vaši zákazníci rádi nosit. O to vám přeci jde! Jedině tak bude váš merch neustále na očích dalším a dalším potenciálním zákazníkům. Do své nabídky zařazujte více velikostí i barev, aby si vaši zákazníci měli z čeho vybrat. Obdobné platí i u propagačních předmětů. Nevybírejte ty nejlevnější. Výběr samotných produktů pak závisí preferencích vaší cílové skupiny.
Následně si nechte svůj merch vyrobit. Vybírejte technologie potisku, které vypadají luxusně, jsou odolné a dlouho tak vydrží. Na textil se nejvíce hodí výšivka, digitální tisk nebo sítotisk, na předměty je pak nejvyužívanější gravírování nebo digitální tisk.



4. Stanovení ceny
I cena by měla odrážet vaši cílovou skupinu. Máte luxusní restauraci a řešíte svůj vlastní merch? Pak se nemusíte bát vybírat značkové kousky, vaši zákazníci si určitě rádi připlatí za kvalitní a značkové produkty. Jste zábavní centrum a řešíte drobnější merch pro vaše malé návštěvníky? Pak vybírejte spíše levnější produkty, které udělají radost, ale zároveň příliš nezatíží rodinný rozpočet. Drahý merch by vám totiž na odbyt moc nešel. Tápete, jak stanovit cenu? Vezměte to z opačného konce. Zamyslete se nad tím, kolik jsou zákazníci ochotni za váš produkt zaplatit, započítejte svou marži, náklady na výrobu a dopravu a vyjde vám, jaké produkty v jaké cenové hladině máte vybírat.
5. Kde prodávat svůj merch?
Zbývá už poslední - vymyslet, kde budete váš merch prodávat. Prodávejte tam, kde se pohybuje vaše cílová skupina. Vytvořte si jednoduchý e-shop, založte si stránky na sociálních sítích, spolupracujte s influencery, jděte naproti interakci a setkání s vaší cílovou skupinou.
Ukázka
Výslednou podobu vašeho merch vždy ovlivňuje vaše cílová skupina. Bez její znalosti nedokážete nikdy nabídnout přesně to, po čem vaši zákazníci touží. Podívejte se na příklady a rozdíly v merchandisingu pro odlišnou cílovou skupinu.
Chcete svůj vlastní merch? Ozvěte se nám!
Rádi vám pomůžeme s tvorbou kreativní grafiky i výběrem produktů.
Náš tým je tu pro vás
Nevíte si rady? Kontaktujte některého z našich odborníků, který vám poradí s výběrem a nákupem.
