Zákaznická podpora: +420 222 367 900 (od 8:00 - 17:00)

Význam merche pro vaši značku

Máte už svůj vlastní merch? Že ne? Pak děláte chybu! Lidi merch milují! Nemusíte být vlivný influencer, stačí dobrý nápad na zajímavou grafiku, která osloví vybrané publikum, a další zdroj příjmů je na světě. Na sílu merche sází v posledních letech i velké firmy, volnočasová zábavní centra, sportovní kluby, restaurace, univerzity i různé komunity.

Proč si nechat vyrobit svůj vlastní merch?

1. Vaše značka bude vidět

Značkový merch vám pomůže se zviditelnit a oslovit širší publikum. Svou značku můžete díky kvalitním předmětům s vaším logem, sloganem nebo kreativní grafikou dostat do povědomí.

Merch je vhodný téměř pro kohokoliv - pro kavárny, sportovní kluby, turistické atrakce, influencery, youtubery, firmy i školy. Vaši zákazníci, kteří budou váš merch nosit, vám budou následně dělat na každém kroku reklamu. A to chcete!

Merch

2. Efektivní marketing, který funguje

Merch je v porovnání s jinými marketingovými nástroji cenově atraktivní. Zboží vyrobíte, dostanete mezi lidi a dál už pracuje za vás. Stačí vám vstupní investice. Z nákupní tašky, čepice i mikiny se pak stane mobilní billboard, za který už nemusíte platit a dále do něj investovat. Pokud vyberete vhodné produkty a zajistíte atraktivní potisk nebo výšivku, máte vyhráno! Vaše reklama může být dlouhodobá a snadno může oslovit široké spektrum potenciálních zákazníků. 

3. Posiluje vztahy se zákazníky

Merch vám pomůže posílit vztahy se stávajícími zákazníky, ale i získat ty nové. Chcete-li, aby si vás lidé pamatovali a šířili povědomí o vaší značce, nešetřete. Přemýšlejte o tom, jaké předměty a oblečení vyberete pro váš merch a zkuste vždy dávat přednost těm kvalitnějším a hlavně praktičtějším a hodnotným. Se stylovou nákupní taškou nebo kvalitní mikinou vedle nešlápnete.

Merch - Reklamní předměty
Merch - Látkové tašky

4. Možnost dalšího příjmu

Značkový merch se může snadno stát i zdrojem vašeho příjmu. Záleží na tom, jak velkou komunitu lidí máte a jak velké publikum lidí dokážete oslovit.

Jak vytvořit merch, který prodává

Značková taška potištěná vtipným sloganem, pohodlná mikina s vaší výšivkou nebo tričko s velkou barevnou grafikou přes celá záda. I takto může vypadat váš merch. Nejlepší značkový merch je výrazný a reflektuje identitu vaší značky – barvou, logem i designem. 

Co (nebo spíše kdo) rozhoduje o tom, zda bude váš merch úspěšný? Přeci vaše cílová skupina! Než se vrhnete do bezhlavého objednávání produktů s vaším logem nebo grafikou, položte si několik zásadních otázek:

  • Jaké produkty se mojí cílové skupině hodí?
  • Jaký design se mé cílové skupině líbí?
  • Bude moje cílová skupina produkty používat / kupovat?

Až si ujasníte tento základ, můžete pak postoupit k větším detailům. Čeká vás nejen analýza trhu, ale i výběr samotných produktů, grafiky, stanovení ceny i ujasnění si, kde a jak budete svůj merch prodávat.

1. Analýza trhu

Základem je vždy porozumět svému publiku. Víte, kdo je vaše publikum? Měli byste mít jasno o těchto základních údajích: pohlaví, věk, zájmy, životní styl. Už jen z toho se vám začne pomalu vytvářet obrázek, o jaké předměty může mít vaše publikum zájem. U cyklistů uspějete s ponožkami a sportovní lahví, u studentů se značkovým a trendy oblečením, u příznivců zdravého životního stylu pak třeba s látkovou taškou. Dejte si ale pozor, abyste nespali dobu. I ve světě propagačních předmětů se každý rok objevují trendy. I ty zařaďte do své nabídky, právě takové produkty mohou být spouštěčem laviny zájmu o váš merch.

2. Logo, slogan nebo kreativní grafika

Mikina s logem může být fajn, ale výrazný wow efekt asi neudělá. Nebojte se vsadit na hravou kreativní grafiku. Nemáte nápady? To vůbec nevadí, svěřte se do rukou odborníků - grafiků a designérů. Ti nejlépe ví, jaké jsou trendy v grafickém designu. Stále mějte na paměti svou cílovou skupinu. Například milovníci přírody a hor ocení minimalistický vzorek s přírodou, živé publikum z řad teenagerů oslovíte výraznými barvami a hravou grafikou. Skvěle funguje i minimalistický merch v základních barvách s jednoduchým sloganem, hláškou. Prim v tomto případě hraje elegantní typografie. 

3. Výběr a výroba produktů

Následuje jeden z nejzábavnějších kroků, a to je samotný výběr produktů. Budete-li do svého merche zařazovat oblečení, zapomeňte na to nejlevnější. Volte raději značkové kousky z organické bavlny, které budou vaši zákazníci rádi nosit. O to vám přeci jde! Jedině tak bude váš merch neustále na očích dalším a dalším potenciálním zákazníkům. Do své nabídky zařazujte více velikostí i barev, aby si vaši zákazníci měli z čeho vybrat. Obdobné platí i u propagačních předmětů. Nevybírejte ty nejlevnější. Výběr samotných produktů pak závisí preferencích vaší cílové skupiny. 

Následně si nechte svůj merch vyrobit. Vybírejte technologie potisku, které vypadají luxusně, jsou odolné a dlouho tak vydrží. Na textil se nejvíce hodí výšivka, digitální tisk nebo sítotisk, na předměty je pak nejvyužívanější gravírování nebo digitální tisk

Tričko - Digitální tisk
Mikina - Výšivka
Tričko - Sítotisk

4. Stanovení ceny

I cena by měla odrážet vaši cílovou skupinu. Máte luxusní restauraci a řešíte svůj vlastní merch? Pak se nemusíte bát vybírat značkové kousky, vaši zákazníci si určitě rádi připlatí za kvalitní a značkové produkty. Jste zábavní centrum a řešíte drobnější merch pro vaše malé návštěvníky? Pak vybírejte spíše levnější produkty, které udělají radost, ale zároveň příliš nezatíží rodinný rozpočet. Drahý merch by vám totiž na odbyt moc nešel. Tápete, jak stanovit cenu? Vezměte to z opačného konce. Zamyslete se nad tím, kolik jsou zákazníci ochotni za váš produkt zaplatit, započítejte svou marži, náklady na výrobu a dopravu a vyjde vám, jaké produkty v jaké cenové hladině máte vybírat. 

5. Kde prodávat svůj merch?

Zbývá už poslední - vymyslet, kde budete váš merch prodávat. Prodávejte tam, kde se pohybuje vaše cílová skupina. Vytvořte si jednoduchý e-shop, založte si stránky na sociálních sítích, spolupracujte s influencery, jděte naproti interakci a setkání s vaší cílovou skupinou. 

Ukázka

Výslednou podobu vašeho merch vždy ovlivňuje vaše cílová skupina. Bez její znalosti nedokážete nikdy nabídnout přesně to, po čem vaši zákazníci touží. Podívejte se na příklady a rozdíly v merchandisingu pro odlišnou cílovou skupinu. 

Merch - Streameři

Merch - Beauty influencer

Merch - Komunita

Merch - Firemní

Chcete svůj vlastní merch? Rádi vám pomůžeme s tvorbou kreativní grafiky i výběrem produktů. Ozvěte se nám!

Poptávkový formulář
* Pole označená hvězdičkou jsou povinná
Poptávám *
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem sjednání poptávky a následného kontaktování našim obchodním zástupcem na uvedeném telefonním čísle a prostřednictvím emailu.

Náš tým je tu pro vás

Nevíte si rady? Kontaktujte některého z našich odborníků, který vám poradí s výběrem a nákupem. 

teamwide